HomeMinne matka jatkui?Minne matka jatkui?

Minne matka jatkui?

Minne matka jatkui

Heippa Amsterdam! Olet ihana.

Junasta tupsahdimme lämpimään Torremolinokseen. Wau! Täällähän on kesä!

Lensimme Malagaan. Tytöt olivat innoissaan, sillä Espanja oli jäänyt positiivisella tavalla mieleen keväältä. Se oli ollut lasten ensimmäinen Espanjan matka. Itsekään en ollut Kanarian saaria lukuun ottamatta käynyt aiemmin Espanjassa.  Astuimme tutuksi tulleeseen junaan lentokentältä ja matkasimme Torremolinokseen. Malagassa ja lähialueilla on kätevä liikkua junalla, sillä se kulkee lentokentältä aina Fuengirolaan ja pysähtyy tutuissa lomakohteissa, kuten juuri Torremolinoksessa ja Benalmadenassa, sekä monella muullakin asemalla. Olimme tupsahtaneet kylmän koleasta Amsterdamista kesäiseen Espanjaan. Vähensimme vaatetusta ja kävelimme läpi elämää olevan kylän, ohi kauppojen, ravintoloiden ja kahviloiden. Löysimme lopulta aivan rannan tuntumasta kivan näköisen hotellin. Koska ei ollut sesonkiaika, tuntui kuin olisimme hotellin ainoat asiakkaat.

Los Jazmines oli kiva huoneisto, jossa oli keittiö, olohuone, kaksi makuuhuonetta ja kylpyhuone, sekä iso parveke, josta näkymät allasalueelle ja rannalle.

Pian huoneeseen kantautui kuitenkin ilmanvaihtokanavien kautta kammottava tupakanhaju. Teki mieli hyppiä tasajalkaa. Onneksi vietimme aikaa hotellilla vain nukkuessa.

Aamun sarastaessa lähdimme kävelemään Torremolinoksen rantakatua pitkin ja kapusimme korkeat rappuset yläkylään kauppakaduille.

Fiilis oli loistava. Oli pakko pysähtyä katukahvilaan nauttimaan juomaa ja seurailemaan ohi kulkevia ihmisiä.

Joka paikassa oli sadoittain joulutähtiä, niitä joita meilläkin Suomessa on joulukukkina.

Lapset saivat jäätelöä, niin monta kuin päivän aikana halusivat. Yhteensä he taisivat syödä 12 jäätelöpalloa ja sorbettia.

Hyppäsimme junaan ja matkustimme Malagaan. Kaupunki on kiva kävelykaupunki. Menimme Mirador Princess maailmanpyörään, jonka sanotaan olevan Euroopan korkein maailmanpyörä.

Kävelimme lähellä sijaitsevassa vanhassakaupungissa, eli Centro historicossa.

Paikallisen pyhäpäivän vuoksi lähes kaikki liikkeet olivat kiinni. Ihmisiä kokoontui kävelykadulle, sillä illalla sytytettiin jouluvalot. Ihmisiä oli valtavasti. Kaikki olivat pukeutuneet tyylikkäästi. Ystävät tapasivat toisiaan. Ero suomalaiseen joukkojuhlintaan erottui selvästi, kenelläkään ei ollut kädessä kalja- tai siideritölkkiä.

Lisää oma reseptisi osoitteessa omatreseptit.fi

Parin yön päästä tytöt avasivat kalenteriluukun, josta paljastui, että vaihdamme paikkaa. Hyvä niin, pääsimme eroon huoneeseen kantautuvasta tupakanhajusta. Lähtiessämme huomasin lattian rajassa seinässä piiloon maalattua hometta. Enää en ihmetellyt miksi huoneistossa yskitti. Annoin palautetta hotellihenkilökunnalle, joka oli silminnähden häpeissään. Saimme hyvitykseksi aamiaiset.

Matka jatkui Fuengirolaan. Olin varannut hotellin Myramar -kauppakeskuksen vierestä, sillä tiesin että siellä on Primark -lasten toivekauppa. Lisäksi Hotel Myramarissa oli sisäuima-allas, joka oli tärkein valintakriteeri.

Fuengirolan suomalainen koulu.

Kouluun tutustumisen jälkeen jäimme nauttimaan upeasta auringonpaisteesta läheisen ravintolan terassille.

Jatkoimme matkaa rannalle, jota pitkin kävelimme Fuengirolan keskustaan.

Poikkesimme reissulla myös Fuengirolan eläintarhassa. Eläintarha oli viihtyisä ja kaunis ja eläimillä erittäin siistit tilat ja hyvät oltavat. Mies oli varma, että krokotiilit eivät olleet aitoja ja tuijotimme niitä ikuisuuden. Hän löi vetoa lasten kanssa niiden aitoudesta. Kävimme tarkistamassa asian henkilökunnalta. Takaisin palatessa osa krokotiileista alkoi liikehtiä ja lapset voittivat shoppailureissun Primarkiin. He saivat valita kaupasta kaiken minkä halusivat. Tämä tuli maksamaan miehelle 140 euroa. Halvalla pääsi.

Kädet ylös, näin! Ei fuskata siellä.

Entinen naapurini, ihana Suvi ja minä. Tytöt ovat yllätys yllätys, Primarkissa!

Tapasimme reissun viimeisenä päivänä ystäväperheemme. Lapset kävivät ajamassa karting-autoilla, jonka jälkeen viihdyimme hyvän tovin ruoan äärellä.

Pakkasimme täpötäydet rinkkamme ja valmistauduimme aikaiseen lähtöön lentokentälle.

Aamuvarhaisella herätin tytöt ja sanoin, että kaivavat rinkoistaan vielä yhden vaatekerran käsimatkatavaroihin. He saivat avata joulukalenterin kymmenennen luukun.

Ajoimme taksilla läpi pimeän Fuengirolan Malagan lentokentälle. Seikkailu jatkui.